O czym lepiej nie wspominać podczas rozmowy o pracę?
Schludny elegancki wygląd, odpowiedni ubiór i pozytywna mowa ciała to wszystko ma wielkie znaczenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Niestety największą siłę, podczas tej czynności mają wypowiadane przez nas słowa. Wszystko zależy, od tego, co powiesz, tak potoczy się Twoja kariera. Zobacz też czego nie wspomnieć na takiej rozmowie i zastosować dobrą zasadę „milczenia”.
Czego nie można mówić na takiej rozmowie o prace?
Może chcesz wypaść bardzo dobrze na takowej rozmowie, która za niedługo się odbędzie? Dlatego, też szukasz podstawowych porad w Internecie? Aby pozytywnie wypaść na całej rozmowie i zaskoczyć danego pracodawcę, warto wiedzieć, co mówić na takiej o to rozmowie a o czym lepiej w ogóle nie wspominać. Pewnie osoba przeprowadzająca taką rozmowę zada Ci takie pytania jak:
– Dlaczego aplikuje Pan/Pani na takowe stanowisko.
– Dlaczego Pan/Pani chce pracować w naszej firmie.
– Jakie są powody, że Pan/Pani chce zmienić dotychczasową pracę.
A też i wiele więcej cięższych pytań może się trafić na danej rozmowie. Jednak spokój i opanowanie to te atuty, które podpowiedzą nam dobrze. Pamiętaj, że nie możesz zacząć narzekać na obecnego czy też poprzedniego pracodawcę, nie krytykuj całej firmy i szefa, nawet jeżeli nie są oni Twoimi ulubieńcami.
Zamiast narzekać, na to wszystko opowiedz o sobie i swoim doświadczeniu zawodowym. Powiedz, na czym Ci zależy, jakie masz oczekiwania od firmy. Postaraj się jednak nie zaczynać i oceniać krytycznie wcześniejszego takiego miejsca zatrudnienia. Pamiętaj, też, by nie mówić, że wcześniejszy przełożony blokował Ci szansę na rozwój. Zamiast tego możesz powiedzieć osobie prowadzącej całą tę rozmowę, że zmieniasz firmę ze względów na to, by poszerzyć kompetencje i stale zdobywać nową wiedzę branżową. Będzie to lepiej brzmiało i wyglądało na rozmowie.
Lepiej nie mów i nie wspominaj wielu rzeczy, które dotycząc innych prac.
Pamiętaj, że podejście całkowicie naturalne i szczere zawsze się popłaca, jednak nie możesz się dzielić z takowym rekruterem niepotrzebnymi szczegółami o wcześniejszych pracach. Zachowaj je dla siebie. Pamiętaj też, żeby pod żadnym pozorem podczas rozmowy o wynagrodzeniu nie mówić wnikliwie i tłumaczyć osobie prowadzącej rozmowę o tym, dlaczego chcesz mieć większą pensję. Nie używaj argumentów takich jak:
– Kredy.
– Planowany ślub.
– Remont mieszkania.
– Kłopoty finansowe.
Nie przedstawiaj takich informacji. Lepiej powołaj się na swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe, wówczas lepiej to brzmi i jest to racjonalne wytłumaczenie, dlaczego też chcesz mieć większą pensję.
Czego więc lepiej nie wspominać na rozmowie o prace?
– Żalenie się na swojego poprzedniego pracodawcę.
– Nieużywanie argumentów do negocjacji pracy takich jak ślub czy też kłopoty finansowe.
– Nie opowiadać wnikliwie o swojej życiowej ścieżce prywatnej.
– Nie wolno mówić o klauzuli poufności. Są to takie tematy jak rotacja w pracy, projekty w pracy, realizowane projekty, zarobki i wiele więcej takowych tematów.
– Nie mówić w slangach branżowych.
– Nie wolno pokazywać postawy przykładowo „byle pensja się zgodziła”
Z pewnością lepiej pomijać te fakty, jeśli poważnie liczy się na aplikowaną prace.